Na vsebino

Metlika je opij za ljudstvo (12)

O n’č koristnih hašišarih in ostali metliški mladini, tretjič

˝Strašilo lazi po Evropi — strašilo mladine.˝ A za razliko od prejšnjih poskusov mladinske aktivacije, se niso ˝vse sile stare Metlike zvezale k skupni gonji proti temu strašilu, papež in car, Metternich in Guizot, francoski radikalci in nemški policisti,˝ vsi se v vrsti klanjajo metliškim mladinskam in mladincem, da so končno začeli namesto vseh drugih obujat zaspano Metliko.

I res jim svaka čast. Po tem, ko je leta 2018 dokončno propal Teden kulture na Placu, je zgledalo, da aktivne metliške mladine več ni. Vsi so se razselili po Ljubljanah i bauštelah, te ki so pa ostali pa od obveznosti; ki so nujne za njihovo preživetje, recimo služba; niso meli cajta niti volje, da bi skrbeli za utrip, živahnost, da se nekej dogaja. V zadnjem letu, pa se je našla ekipa, ki je iz naftalina potegnla Kud Plac i takoj začela organizirat koncerte i druga druženja. Poleg tega je metliško mladinsko delovanje skorej povsem ista ekipa dvignla na novo, politično, raven - prvič v zgodovini so ustanovili svojo listo za občinske volitve i čak so dobili dva mesta v občinskem svetu. Verjetno bi lahko dobili i tri, ampak se volilni komisiji ni zdelo smotrno preverit, če jim res fali pu glasa.

V glavnem trenutno generacijo aktivne metliške mladine lahko samo pohvalimo. To je pa tudi ena izmed ključnih razlik mladinskega delovanja v Metliki dns, napram preteklim poskusom. Prvič, da se širša metliška javnost na čelu s političnimi i gospodarskimi odločevalcu, strinja, da je treba mladinsko delovanje podprit.

S pohvalo samo po sebi ni nč narobe. Nevarnost lahko opazimo predvsem v odsotnosti kritike mladinskega delovanja, pa četudi bi šlo zgolj za nekonstruktivno kritizerstvo. Večinoma se namreč izkaže, da mladina vzpostavlja najbolj emancipatorne okoliščine lastnega delovanja glih v dialektiki z ostalimi deli družbe - po domače, ko jih fsi drkajo, da se to tak ne dela i da nimajo pojma, a mladinci še skus vztrajajo pr svojem. Odsotnost kritike je zagotovo posledica skorej petletnega mrtvila v Metliki, ki ga je še dodatno okrepila koronakrizna depresija. Zdi se, da bi čak i metličanstvo pohvalilo fse, samo da se nekej dogaja i pr nas. Sicer nova ekipa metliške mladine metličanstvu precej lajša odločitev za pohvalo, ki, tak se vsaj zdi, dobro zadaovojuje kulturne i družbene potrebe svojih predhodnikov. Po domače, zgleda, koda novi Kud Plac organizira predvsem dogodke - koncerte, ki odgovarjajo starejši populaciji, nekdanjim kudofcom, pankerom, drekparkarom i podobno. Če gre za dobro marketinško potezo - dogodki sodobro obiskani, na šanku pijače ne ostaja - al pa je okus trenutne metliške mladine pač podoben njihovim starejšim predhodnikom, naj sodi kdo drugi. Nenazadnje bi se s takih sodbah pridružu dušebrižnikom, poklicanim, da komentirajo fse, kar se jih tiče in kar se jih ne; ki so mi krajšali spanje , dokler sem bil sam aktivni mladinec. Kaj nam razvoj podobnega kulturnega okusa v različnih generacijah pove o razvoju družbe, pa tudi ne moremo na tem mestu dovolj dobro razdelati.

Nevarnost torej ne preži na metliško mladino iz strani obiskovalcev njihovih dogodkov i salve pohval, ki letijo iz fseh strani. Nevarne so predvsem pohvale i deklarirana podpora iz ene strani. Iz strani Mestnega trga 24.

Nesporno je, da ma nova oblast svoje interese glede mladine, zato je tudi v svojih izjavah malo obrnla ploščo i začela podpirat mladinsko iniciativo. Kolko bojo uresničene predvolilne obljube glede mladinskega avtonomnega prostora i splošne materialne podpore občine mladincom, bomo še vidli. Simptomatična je predvsem izjava županje Martine Legan Janžekovič na podcastu Kluba belokranjskih študentov, kjer zagotavlja, da bodo na občini mlade poslušali, mogoče celo upoštevali; ampak da mladi ne smejo pričakovat samo dnara, nego bojo mogli si sami stvari zrihtat. To bi seveda potencialno vzpostavlo pogoje prej omenjene dialektike med mladino in oblastjo, ki bi lahko povzročlo razvoj zares avtonomnega mladinskega delovanja - to se namreč najboljše vzpostavi v položaju opozicije.

Skrbi nas lahko predvsem jakost oblastniških interesov glede mladine. Če smo pod prejšnjo oblastjo pogrešali več institucionalnega ukvarjanja s problemom mladine, predvsem njenega odseljevanja, pa se zdi, da trenutna oblast poskuša mladino vpreč v svoje uzde. Par cukrčkof za mladino, ki zagotovo sledijo v obliki ponovne ustanovitve mladinskega sveta i novim poskusom pisanja mladinske strategije, je namenjeno ravno omejevanju mladinske avtonomije. Mladina more bit, samo ne preveč. Taka usmeritev se kaže tudi v odločitvi občine, da ne podaljša zaposlitve delavki v mladinskem centru, ki je kljub temu, da MC od leta 2018 več ni avtonomen, ampak spada pod občinske institucije, uspela vdihnit novo življenje v Makarovo hišo. Oblasti torej ni do mladinskega avtonomnega delovanja, ampak bi rada, tak ko fsaka, mela mir.

Boj se gladi, rata i prijaznega birokrata.

Jaka Virant

Jaka Virant

Religija je opij za ljudstvo, zato se delomrznež, falirani študent, poklicni pravokator, skratka levičar po izobrazbi z diplomo iz sociologije in zgodovine na instituciji okuženi s kulturnim marksizmom, zadeva z Metliko. V prostem času se ukvarja z revizijo zgodovine, mitologijo sedanjosti in provokacijo na socialnih omrežjih.

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

    
32
46
55
68
79
811
95
11
18
23
24
25
26
28
30
31
Odkrijte Belo krajino
Spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje in statistiko obiska. Več o piškotkih si lahko preberete tukaj